El nostre model educatiu ofereix un entorn educatiu basat en la immersió lingüística en llengua anglesa en totes les etapes educatives, d’Infants fins a Batxillerat, seguint les directrius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Entenem l’educació on l’alumne és el centre de l’aprenentatge i s’ofereix una atenció personalitzada atenent les necessitats de cada alumne i treballant així per programacions multinivells.
El clima escolar, el treball per projectes, l’estimulació de competències emprenedores i creatives, i la introducció de projectes tecnològics transversals fan que el nostre alumnat estigui preparat per a les demandes i els reptes que la universitat i la societat li exigiran.
La nostra pedagogia està basada en:
L'educació integral de l'alumne en totes les seves àrees de desenvolupament personal i acadèmic.
Una educació plurilingüe. Tots els nostres alumnes treballen les següents llengües: anglesa, catalana, castellana i francesa.
El seguiment emocional de l’alumne cercant pautes de projecció personal en corresponsabilitat amb la família.
L’escola disposa d’un equip de Psicologia i Logopèdia permanent en el centre que afavoreix l’atenció personalitzada. El Departament d’Orientació i Diagnòstic està desenvolupant un programa dirigit als alumnes amb Altes Capacitats.
La motivació dels hàbits de treball per a estimular i afavorir l’adquisició de competències i estratègies.
L’alumne com a protagonista actiu i els agents educatius com a mediadors i potenciadors de l’adquisició d’aprenentatges.
Una metodologia orientada a potenciar el treball en equip, l’autonomia, el sentit de la responsabilitat i l’apoderament personal.
Un sistema de valors encaminats a desenvolupar la iniciativa de l’alumne, formar-lo en el respecte als drets i llibertats fonamentals i preparar-lo per a participar activament i críticament en la vida social i cultural.
L’estimulació de les diferents habilitats artístiques, musicals i esportives com a àrees transversals i complementàries de l’educació dels nostres alumnes per aconseguir una vida saludable i culturalment rica.
Treballem des de Primària fins a Batxillerat amb projectes de Programació, Robòtica i STEAM integrats en el nostre sistema educatiu.
Amb la finalitat d’estimular els nostres alumnes en un món creatiu i global, es treballa per projectes potenciant competències tan necessàries com l’Emprenedoria i la Creativitat intel·lectual.
Potenciem un bon clima escolar i una bona qualitat de vida. Les relacions entre alumnes i adults són fluïdes, els vincles entre els alumnes i professors són positius i duradors, es valora la claredat i la justícia a l’hora d’aplicar les normes i els alumnes i els exalumnes presenten un alt sentiment de pertinença al centre.
Orientació i diagnosi
El Departament d’Orientació està format per dos Psicòlegs, un Logopeda i un equip de docents amb dedicació exclusiva. Aquest departament atén els alumnes de l’escola a demanda de les famílies o dels professors, orienta i es coordina amb l’equip docent i estableix els protocols de diagnòstic i detecció dels alumnes en totes les etapes.
Atén les necessitats del nostre alumnat, ajudant a descobrir i potenciar les seves capacitats intel·lectuals, afectives i acceptar les pròpies qualitats i limitacions per a què arribin al màxim rendiment de les seves possibilitats.
Amb aquest propòsit:
S’avaluen les habilitats dels estudiants de forma col·lectiva i/o individual i s’atenen les demandes d’orientació i diagnosi que es generen en les diferents etapes.
Es plantegen propostes d’intervenció psicoeducativa en coordinació amb el personal docent de l’escola i les famílies dels alumnes.
S’atén als alumnes amb necessitats educatives específiques perquè rebin una atenció educativa i pedagògica adequada.
S’orienta el nostre alumnat en la seva trajectòria acadèmica, professional i/o universitària.
Els valors al Saint George’s School
Com a escola treballem i potenciem uns valors que defineixen els nostres trets de comportament professional que alhora transmetem als alumnes i a les seves famílies. Aquests valors concreten pautes d’actuació importants en la manera de fer i treballar.
Entenem que la implicació dels mestres i tota l’escola en general és fonamental per a promoure en els alumnes les habilitats per aprendre a ser competents per viure i conviure amb els valors propis d’una societat democràtica.
El nostre treball en valors es basa en:
Aconseguir un clima de bona convivència, treballant el respecte, la tolerància i la igualtat.
Motivar els alumnes a esdevenir ciutadans actius participant en projectes d’aprenentatge-servei i en campanyes d’ajuts socials per afavorir la solidaritat i la generositat i fer créixer el sentiment d’implicació en aquests projectes.
Afavorir diverses activitats per treballar l’amistat, l’empatia i la resolució de conflictes.